Henry-Pauline.reismee.nl

De Chinese muur

Van morgen zijn we onder begeleiding van een gids naar een minder toeristisch stukje muur meegenomen. Eerst met de kabelbaan omhoog, jaja....en daarna een behoorlijk stuk geklommen. Het uitzicht vanaf dat punt was echt schitterend. Henry heeft mooie plaatjes genomen toen we boven aankwamen. Drijfnat van het zweet en puffend, maar dat uitzicht maakte alles goed. Het naar beneden gaan zo je zeggen moet vlot gaan, maar door onze "zure knieën" moesten we ook uitkijken. De Chinezen hebben over het algemeen kleine voeten....dus de traptreden zijn ook smal. Daarnaast zijn de treden ook ongelijk. Sommige treden 10 cm en andere weer 40cm dus ook naar beneden was het oppassen met waar je je voet neerzet. Beneden weer drijfnat, want de temperatuur is vandaag rond de 30 plus....en heel benauwd. Juist omdat het vandaag droog was, hebben we de excursie naar de muur gedaan. Anders was het te glibberig op de muur. Heen met de kabelbaan omlaag met de rodelbaan.....ook wel leuk....maar je ziet niets van je omgeving. Na de muur een lunch bij de Chinees.....en aansluitend naar een "kunstenaars hutong". Daar natuurlijk weer wat souvenirs gekocht.....juist het handwerk kan ik niet laten liggen. Veel oudere mensen, hoofdzakelijk vrouwen die hier nog handwerk verrichten. Dan naar het olympisch stadion en de grote hotels waar de spelers verbleven. Daar barstte de regen los.....met een beetje heel veel afdingen, want ik had niet meer huan of rmb, (people's money) een paraplu gescoord. Een heel fragiele paraplu, alleen voor hier, want thuis waait die met de eerste de beste regen en beetje wind kapot. Na de ronde langs het olympisch stadion weer terug naar het hotel. In eerste instantie was het daar nog droog. Maar bij aankomst begint het ook hier te regenen. Straks een warme douche en dan naar de Chinees......om dit keer wat anders te kiezen dan rijst.

Tiara Tours