Henry-Pauline.reismee.nl

Beijing 2

om 09.00 uur zijn we vertrokken naar het zomerpaleis. we hebben daar in de stromende regen gelopen en hebben veel gezien. de ruimtes die we gezien hebben waren ingericht met meubels van de keizerin Suzie. Een van de eerste vrouwen die iets te zeggen had in het toenmalige China! Het meer, waar we in principe een boottocht hadden kunnen maken lag aan de kade vol met lotussen. Jammer van de regen, maar uiteindelijk hebben we alles gezien.

hierna hadden we lunch, weer een chinees, hoho geen chinees gegeten maar rijst! dit was in het olympisch dorp. We zijn naar een hutong gegaan en hebben daar in een van de vele huisjes mogen kijken. Een duur lapje grond, maar er mag in het huisje niets worden verbouwd. Het valt onder de zogenaamde monumentenzorg. inmiddels zit er gemniddeld een vijfde generatie in zo'n huisje. in de hutong (wijk) hebben we een riksja genomen om de hele hutong te verkennen. Ook wel weer een ervaring, we mochten pertinent niet zelf fietsen!

na deze ervaring zijn we naar de lamatempels gegaan. Ook toen regende het nog. Deze tempel die bestaat uit diverse andere tempels staat vol met boeddahs. Zelfs de meeste als wwe het qb of records moeten geloven. Het lamaisme is een afscheiding van het eerste boeddishme in China als ik het goed heb begrepen. (zoeken we nog op)

Hierna op naar de zijdefabriek, dicht bij het hotel....je loopt wat af in zo'n stad dat je dat wel weer verdiend hebt...

de zijdefabriek was ook een verkooppunt van hun zelfgemaakte producten. van dekbedden tot shawls...gelukkig wegen die niet zoveel! Veel uitleg gekregen over de productie van zijde...ook echte en levende zijderupsen gevoeld. Leuke aanschaf!

op naar het hotel en zoeken naar een eethgelegenheid! Dit keer geen chinees....

We willen de lekkerste peking duck proberen....maar een complete duck met kop en pootjes in een schaal gaatons net iets te ver....jammer even verder zoeken. De hal die we betraden voor de peking duck blijkt een op en top warenhuis...bijna bijenkorf te zijn. Oh ze hebben een look a like van starbucks...dus koffie! dat is wel een must na een aantal dagen op thee...volgens Henry. Hé bakkie koffie!!!!!!!! Dan nog steeds geen geschikt restaurant.....geen probleem! we zien wel.....tot zo ver de wifi...