Henry-Pauline.reismee.nl

Regen en regen in Beijing

Gisteren zijn we in de stromende regen naar het plein van de hemelse vrede geweest. Wat een toestroom van mensen..echt enorm. Vanaf het begin van het plein kun je niet om Mao heen. Hij staat daar gigantisch groot afgebeeld. Door de regen staan we niet te lang stil. Gelukkig kunnen we onder de grote kruispunten even schuilen, maar al snel zijn mijn schoenen en sokken doorweekt. Aansluitend zijn we de verboden stad ingegaan. Het was echt jammer dat we zo nat geworden zijn, maar de mooiste bezienswaardigheden hebben we gezien. De lunch die dit keer in een authentiek Chinees restaurant was, en we echt met stokjes hebben moeten /leren eten was gezellig met de drie jongens die vrijdag vertrekken. De Peking eend stond natuurlijk op het menu... Na de lunch op naar de tempel of heaven. Veel uitleg gekregen...teveel om op te sommen. De dag hebben we afgesloten met een klassiek thee ritueel. Dit keer met Engelse vertaling... Lekkere thee gekocht! Voor nu eerst ontbijt en dan om 7.30 uur op naar het vliegveld... Groeten Henry en Pauline